Att leva på Stenåldern och Valborgsmässoafton!

vaknade på helt jävla fel sida idag kan man säga.. Tur att man har två helt underbara hundar som allra helst vill ligga kvar o mysa än o gå ut..
låg kvar i sängen en bra stund tills jag hittade ett så himla smarrigt recept på lchf frukost, upp snabbt och börja steka bacon, vispa ägg och brygga kaffe. vad händer sen? Jo strömmen stängs av. Då kom jag påt! Vi fick hem en lapp i förra veckan att strömmen skulle vara avstängd mellan 09.00-14.00 den 30/4. Det hade jag missat helt.
Går och lägger mig igen och ska sätta på tvn för våra bästa år börjar 9.20 (jaa veet, vilken skit), det gick ju himla bra när strömmen va av... 
Jag kan säga att idag har verkligen upplevt hur det är att vara utan ström, jag har levt på stenåldern. Bokstavligt talat.
Jag kunde inte starta tvättmaskinen, diskmaskinen, varken använda spis eller ugn, micro, internet, hemtelefon, brygga kaffe ja allt som man är van att hållas med om dagarna.. Och iom att vi satte in jordvärme i vintras och inte satt i någon kamin än så hade vi heller ingen värme, för den går på el :P och inte nog med det, min bil stod i brevik så jag har varit strandsatt i jubberud idag..
Ja fyfaaan vilken dag! Listan kan göras lång!
när äntligen klockan blev 14.00 och strömmen kom på så kunde jag äntligen hoppa in i duschen! Vaaarmvaaattteeen ;)
efter det kom Oscar och hämtade mig och nu är jag på jobbet! 
Idag blev det stekt kyckling med ädelostsås, himla gott! Tog med alla hundar på en långpromenad i 1h20min till breviks Fiskehamn och tillbaka så nu ligger vi allihopa helt utslagna framför tvn.. 
 
Dä var vad ja hade och säga idag :) trevlig Valborg på er :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback