Nu har jag bestämt mig!

Nu har jag bestämt mig! Dags att sluta röka för gott! Jag har försökt så många gånger men i slutändan tar jag en cigarett iallafall och sedan fortsätter jag.. Ååh så onödiga utgifter, skulle hellre lägga de 900kr i månaden på något annat.
så därför har jag öppnat ett sparkonto som i slutet av året SKA ligga på 10800kr som det kostar att röka ett helt år.. OCH JAG SKA KLARA DET!
 
 
 
nu måste jag sysselsätta mig med något innan ja  biter av mina fingrar! Håll tummarna för Mig och jag återkommer med resultat! 
 
imorgon är det även dags att börja med soppdiet! Jag måste bara testa om den funkar!
för några år sedan gjorde jag 13-dagars dieten och den gick jag ner 8 kg på, MEN jag gick upp det igen när jag började äta vanlig mat i små portioner.. Mycket märkligt..
så jag gör ett försök! 
Sjukhuset säger att man kan gå ner 4-7 kg/vecka.. Och du ska äta så mycket du orkar minst 3 gånger/dag samt dricka 1-2 liter vatten om dagen.. Man följer dieten så länge man orkar, vill du läsa mer om soppan, klicka på länken längre ner.
 
Till soppan behöver du:

6 gula lökar
2 burkar konserverade tomater
1 mellanstort vitkåls huvud
2 påsar franskt löksoppa
2 gröna paprikor
4-6 morötter
1 sellerstjälk
2 tärningar grönsaksbuljong
Persilja och örtkryddor

Beredning:

ansa och skär grönsakerna i skivor eller bitar, lägg dem i en gryta 8-10 liter. Strö över med löksoppa och lägg i buljongtärningarna.häll i vatten så det gott och väl täcker.koka i 30-40 min. Smaka av med soja om du vill..

 

Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men i dag inga bananer. Om du gillar melon så går det bra.
Dag 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor. Soppa i stora mängder.
Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.
Dag 4 Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
Dag 5 Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!
Dag 6 Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.
Dag 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. (Ingen soppa dag 7)

mer om receptet kan du läsa om på www.soppdiet.se

 

 Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du kommer klara det Marika!!:)

2013-01-24 @ 18:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback